Middag

Idag när jag börjar kl 16.00 är det min tur att laga maten.
Och jag blev jätte sugen på nått nytt. Så vad blev det till middag?? Jo, Thai gryta med kassler!

Super gott.

Här får ni receptet:

Ingredienser

2 gul lök
1 purjolök
2 vitlöks klyftter
1 gul paprika
1 röd paprika
1 krm curry
200 g champinjoner
300 g kassler
3 dl matlagningsgrädde
3 dl lätt creimedraiche
2 dl sweetchili
salt

Hur gör man.
Fräs den hackade löken & paprikan tillsätt curry. Tillsätt sedan den hackade kasslen & champinjoner och fräs ihop en kort stund. Tillsätt sedan grädden och creimefraichen. Tillsätt sweetchili och smaka av med lite salt efter behov.

(jag tycker inte om champinjoner så jag skippa dom och tog en burk majs ist. Super gott.)

Servera med ris.

Källa. matklubben.se

OBS.. Tänk på att det är mycket grädde, så ni kan inte äta den jätte ofta, även om man vill.. ;) Fast jag tog inte riktigt all grädde..


Lycka till!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Lät jätte gott :) Får försöka göra det, blir ju inte så mycket variation hemma:)/ Frida

2009-04-20 @ 10:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0