Ajajaj

Fan vad jag har träningsvärk, har aldrig haft så ont i hela mitt liv, och vet ni jo de där killarna som jag tränar med inte muskelknuttarna asså. De skicka sms idag imorgon måste du träna igen senast måndag iaf, aa hjälp..

Men men efter att må som jag gör idag, ONT!
Så vill jag att jag och älsklingen ska ha helg gott, så jag bakar...  Grahamsfranska jätte gott.


Så idag får ni inget mode tips utan baktips..

Grahamsfranska 16 st.
  • 2 dl grahamsmjöl
  • 3 dl kokande vatten
  • 25 g margarin (smält)
  • 2 tsk salt
  • 1 msk socker
  • 3 dl kallt vatten
  • 50 g jäst
  • ca 1 l vetemjöl.
Hur gör man?

  1. Slå det kokande vattnet på grahamsmjölet.
  2. Häll sedan i margarinet, salt och socker. Rör ihop.
  3. Häll i det kalla vattnet.
  4. Är det finger varmt? Häll då i jästen.
  5. Ha nästa i all vetemjöl.
  6. Jäsa i 30 min.
  7. Baka ut.
  8. Jäsa lite till.
  9. In i ungnen i ca 10- 15 min.
  10. Pensla med vatten.
MM, detta är jätte gott, testa vet ja. om ni har pröva det kan ni väl kommentera och säga vad ni tyckte eller kanske blev det bara skit av alltihop.


Kram / Hanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0